|
|
Rank: Nyt medlem
|
Assalamu ’alaykum wa rahmatullahi wa barakatu
Mening med nærværende indlæg er, at I alle bør skrive navne på de restauranter og cafeer I kender, som servere halal mad og ligger i KBH.
Sharwarma- og grillbar må gerne undlades.
Ikke relevante indlæg for nærværende tråd bedes udeladt.
|
|
 Rank: Avanceret medlem
|
Walekum`asalaam
Tjaa der er mange rundt omkring i København, du kan prøve colombia pizza på vesterbrogade, der serveres forskellig slags indisk/pakistansk mad pizza osv. Der er også Steakhouse på enghavevej han laver goe burger hehe :o) han er araber og servere halal mad.
Allah hafiz
|
|
|
Salam Aleikum,
Nogen som kan bekræfte/afkræfte om Kebabish på vesterbrogade er halal?
Fred
|
|
|
abu skrev:Salam Aleikum,
Nogen som kan bekræfte/afkræfte om Kebabish på vesterbrogade er halal?
Fred Halal. Der står halal overalt (menuen og vistnok også vinduet) samt muslimske pakistanske ejere.
|
|
 Rank: Medlem
|
Salaam. Jeg kender personligt en af dem der arbejder i Kebabish, og det er faktisk hans onkels restaurant så vidt jeg husker. Så jo det burde være Halal ellers vil han ikke servere for Imamerne. Så vidt jeg ved er Venus pizzaria også halal. Den ligger i valby, kan ikke lige huske adressen. Allah hafiz Riyaz-ul-Jannah
|
|
|
A Salaam Aleikum. Det er et par unge pakistanske mænd som ejer Kebabish på Vesterbrogade. (Saqib, Asif, mv.)- Og kødet er Halal. Men er faktisk i tvivl om Venus-Sdr. Fasanvej i Valby. Jeg har desværre hørt, at kødet kommer fra Kødbyen, men er ikke sikker, så det er jo lidt farligt med sådan en debat her, hvis kilderne ikke passer!!
|
|
|
Azeem skrev:A Salaam Aleikum. Det er et par unge pakistanske mænd som ejer Kebabish på Vesterbrogade. (Saqib, Asif, mv.)- Og kødet er Halal. Men er faktisk i tvivl om Venus-Sdr. Fasanvej i Valby. Jeg har desværre hørt, at kødet kommer fra Kødbyen, men er ikke sikker, så det er jo lidt farligt med sådan en debat her, hvis kilderne ikke passer!! Assalamu-'Aleikum. Uden at have undersøgt det dybere, så er deres kød Halal, udefra hvad ejeren af spisestedet siger. Allahu 'Alaam.
Profeten, Allâhs fred og velsignelser være med ham, sagde: "Gør tingene let og gør dem ikke besværlige, giv glædeligt budskab og skræm ikke folk væk." al-Bukhari & Muslim
|
|
|
Der er også bagel butikken på istedgade. Manden er araber som har den og alt er halal og sunde lækre salater.
The Messenger of Allah (may Allah bless him and grant him peace) said:
“The best of fasts after the month of Ramadan are in the Month of Allah, which you call Muharram. And the best of prayer after the obligatory prayer is the night prayer.”
[Muslim]
|
|
|
Guest |